środa, 20 lutego 2013

Sens


Znalezione kilka lat temu gdzieś w sieci:


Rozmowa Człowieka z Przyjacielem:

 " -Dzisiaj zgubiłem swoje człowieczeństwo. Zapytasz dlaczego, mój drogi przyjacielu?!

Dlatego, że zgubiłem sens w życiu.

Dlatego, że nie odnalazłem szczęścia.

Dlatego, że nie dałem szczęścia innym.

Dlatego, że czyjeś oczy przeze mnie płakały.

Dlatego, że moje myśli ,w wirze życia, gdzieś się zagubiły.

Dlatego, że gardziłem ludźmi.

Dlatego, że moje serce zamieniło się w kamień.

Dlatego, że za dużo brałem a za mało dawałem od siebie.

Dlatego, że nie potrafiłem odnaleźć piękna w świecie.

Dlatego, że moje oczy patrzyły, ale nie widziały.

Dlatego, że nie potrafiłem kochać.

 Dlatego, że człowieczeństwo było tylko cienką powłoką bestii- mojego umysłu zniewolonego przez świat.

- Mój drogi przyjacielu, czas mi umierać. Teraz, gdy leżę na łożu śmierci, wiem że moje człowieczeństwo utraciłem już dawno. Powiesz pewnie, mój drogi, młody Przyjacielu:- Mylisz się! Przecież żyłeś, myślałeś, starałeś się być dobry, nie życzyłeś nikomu źle. Jesteś człowiekiem, nie straciłeś człowieczeństwa! -
 Myślisz, Przyjacielu, że to wystarczy?! Czy nie podałem Ci wystarczająco wielu powodów do udowodnienia tego, że człowieczeństwo zgubiłem?! Czy nie widzisz, że już jestem stracony?! Już niczego nie naprawię! Zagubiłem swoją ludzką wrażliwość, swoją niezmierzoną chęć życia...Bo widzisz, mój przyjacielu byłem sam. Ludzi opuściłem, żeby móc być "wolnym" jak ptak...ale nie pamiętałem, że wolność polega na cieszeniu się każdą chwilą...Przyjacielu żegnaj. Nie popełniaj moich błędów! Żyj, najpiękniej jak potrafisz żyć. Ciesz się tym co masz...a masz to co najpiękniejsze: wiele lat przed sobą i wielu ludzi na swojej drodze. Nie zaprzepaść tej szansy. Szansy życia!...Żegnaj...
Po tych słowach Człowiek umarł, a Przyjaciel powiedział:
 "Jego człowieczeństwo wcale nie zanikło...on po prostu o nim zapomniał...zapomniał, jak to pięknie jest ŻYĆ"










"Jak linie papilarne, unikalna każda z sekund 
I nakarmię nimi garści póki starczy oddechu
I nawet gdybym nigdy miał nie zrozumieć sensu 
Dzisiaj dziękuję za ten dar, bo to coś więcej"





Dziękuję i pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz